מה בין תוכנה לניהול עסק לבין עננים שמרחפים מעל לראשינו?

כל בעל עסק, קטן כגדול, יודע כמה רחב שוליים הוא הכובע של מנהל העסק, קטן ככל שיהיה. תקציב, תזרים, ניהול קשרי לקוחות, שעות עבודה, בילינג, לקיחת החלטות, ניהול משימות והרשימה עוד ארוכה. אחת מהמשימות המשמעותיות, הייתה ועודנה, היא פיתוח והטמעה של תוכנה לניהול עסק. בתמורה אנו מפתחים מערכות מדף מעולות שבעלי עסקים מפיקים מהן תועלות עסקיות מוחשיות על בסיס יומי, ומכיוון שהסנדלר הטכנולוגי אינו יכול ללכת יחף, כל היבט של הפעילות בתמורה מערכות מידע, ממוכן וזמין לנו באינטרנט ובסלולר. אנו עובדים עם מערכות לדיווח שעות, תקציב, בילינג ותזרים, ניהול מסמכים ולקוחות. קריאות השירות של לקוחותינו ממוכנות ואנו מתוזכרים אוטומטית על כל עיכוב בטיפול.

במהלך למעלה מעשרים שנות פעילות, המערכת החשובה ביותר שפיתחנו היא ללא ספק סטטוס - מערכת לניהול סיכומי דיון מעקב החלטות ומשימות. למה היא כל כך חשובה? כדי להסביר את זה, נצטרך להסביר לכם את בעיית הענן. לא הענן הטכנולוגי, אלא הענן שמסתובב מעל ראשו של כל מי שנותן דין וחשבון ללקוחות ו/או מנהלים. ענן ה"מה שכחתי", או בגרסת הנעורים עננת ה"איפה זה עומד?". כל מי שמקבל מדי פעם טלפונים מלקוחות ומנהלים וכל מה שהזיכרון מספק לו, מעשה שטן, היא תחושה עמומה שהבטיח להם משהו, מכיר את העננה וחי איתה יום יום. השפעתו של ענן ה"יש משהו חשוב ששכחתי" עצומה, משום שהוא גוזל את המשאב החשוב ביותר של הארגון: אנרגיה ותשומת לב של מנהלים.

מנהל יכול להספיק הרבה יותר, להתאמץ פחות ולעמוד טוב יותר מול לקוחות ומנהלים אם יטפל בענן. התרומה העיקרית, אולי של כל תוכנה לניהול עסק אבל של סטטוס בוודאי ובוודאי, אינה בחסכון זמן הכנת הרשימות. אותן רשימות שאנחנו מכינים שוב ושוב, מדי יום ואף מספר פעמים ביום, כדי לעדכן את הרשימה הקודמת, לתעדף ולרענן את זכרוננו.

ניהול משימות ארגוניות במסך אחד ומנוע חיפוש

למרות תובענותה של הכנת הרשימות הללו, יש שתי תועלות חשובות בהרבה:

בניית אמון מצד לקוחות, מנהלים ועובדים. תסריט ראשון: לקוח מתקשר, או שנקראת לישיבה דחופה. אתה נשאל על משימה שאין לך מושג מה לענות כי אתה לא ממש זוכר אותה. עבור הלקוח או המנהל שעומד מולך, המשימה הזו אינה אחת מיני רבות, למרות שאתה הופך בן רגע לעוד אחד שצריך לפקח עליו. תסריט שני: אותו לקוח, אותה ישיבה. שלוש שניות של חיפוש במערכת ועוד דקה של סקירת סיכום השיחה או שאילתת המשימות הופכות את השיחה למשהו אחר לגמרי. יש לך תשובות, אתה יודע במה מדובר, אתה בשליטה. כשאנחנו בשליטה, אנחנו נראים אחרת, מרגישים אחרת וכל העבודה שלנו מקבלת נופך מקצועי יותר, רציני יותר. אז מה ההבדל בין שני התסריטים? רישום פשוט של משימות במערכת מידע.

יכולת לטפל ביותר לקוחות, פרויקטים, עובדים בו זמנית. חשבתם פעם מה תעשו בכל הזמן שעד היום הקדשתם למרדף אחרי עובדים? אם יש לכם מערכת שמזכירה לכם ולהם את המשימות ומועדי הביצוע, נעלם מעל ראשכם ענן מטריד שעד היום היה שם דייר קבע. אם חלק הארי של המשימות ניתן לשגר בלחיצת כפתור ולא להתאמץ לזכור אותן עד להתראה הבאה, אם המידע נגיש ומאורגן כפי ששום מערך תיקיות מייל לא יהיה לעולם, תהיו חייבים לחשוב על איך לנהל את כל הזמן שהתפנה לכם. אולי אפשר פשוט להעביר את תשומת הלב מהטיפול הטכני במשימות, אותו עושה המערכת בשבילכם, לניהול טוב יותר של חלקת האלוהים הקטנה שלכם.

סטטוס היא למעשה תוכנת ניהול עסק קטן או גדול, המסייעת לעקוב אחר סיכומי דיון, מעקב החלטות וניהול משימות, בלי להצטרך כלל להשתמש בזכרון, ברשימות ידניות ובזמן יקר שמיועד למעקב שאינו ממוחשב.

עוד פרטים על המערכת תוכלו לקבל בסרטון תוכנת ניהול משימות.