הסנדלר הטכנולוגי אינו יכול ללכת יחף...

תוכנת ניהול משימות – מכפיל כוח לעסק

כדי לפתח מערכות מדף מעולות צריך לאהוב להשתמש בהן ולהפיק מהן תועלות עסקיות מוחשיות על בסיס יומי. הסנדלר הטכנולוגי אינו יכול ללכת יחף. כל היבט של הפעילות בתמורה מערכות מידע ממוכן וזמין לנו באינטרנט ובסלולר. אני עובד עם מערכות לדיווח שעות, תקציב, בילינג ותזרים, ניהול מסמכים ולקוחות. קריאות השירות של לקוחותינו ממוכנות ואני מתוזכר אוטומטית על כל עיכוב בטיפול. במהלך למעלה מעשרים שנות ניהול החברה, המערכת האחת החשובה לי מכולן, זו שבלעדיה אני באמת לא יכול היא מערכת סטטוס - תוכנת ניהול משימות, ניהול סיכומי דיון, מעקב אחר החלטות ועוד.

הסיבה העקרית מוזרה משהו, אני קורא לה הענן. לא הענן הטכנולוגי, הענן שמסתובב מעל ראשו של כל מי שנותן דין וחשבון ללקוחות ו/או מנהלים. ענן המה שכחתי או בגרסת הנעורים עננת האיפה זה עומד. כל מי שמקבל מדי פעם טלפונים מלקוחות ומנהלים וכל מה שהזיכרון מספק לו, מעשה שטן, היא תחושה עמומה שהבטיח להם משהו, מכיר את העננה וחי איתה יום יום. השפעתו של ענן היש משהו חשוב ששכחתי עצומה משום שהוא גוזל את המשאב החשוב ביותר של הארגון, אנרגיה ותשומת לב של מנהלים.

מנהל יכול להספיק הרבה יותר, להתאמץ פחות ולעמוד טוב יותר מול לקוחות ומנהלים אם יטפל בענן. התרומה העקרית אינה בחסכון זמן הכנת הרשימות. מכירים את הטקס הזה שבכל יום, אולי כמה פעמים ביום עושים רשימה ומתעדפים, הקיצור של התהליך הזה הוא לא התועלת המרכזית. לתוכנת ניהול משימות יש שתי תועלות חשובות בהרבה.

בניית אמון מצד לקוחות, מנהלים ועובדים

אני מזמין אותך להסתכל על שני תסריטים, בשניהם כבר היית לא פעם. בתסריט הראשון לקוח מתקשר, או שנקראת לישיבה מעכשיו לעכשיו. שואלים אותך מה קורה עם משימה מסוימת. אין לך מושג, אתה לא ממש זוכר את פרטי הנושא, בינכה עוד לא התפנו העובדים שצריכים לטפל בזה. בשביל הלקוח או המנהל שכרגע צריך תשובות המשימה הזו אינה אחת מיני רבות שאתה מטפל בהן, היא העיקר ועליך איך אפשר לסמוך. אתה עוד אחד שצריך לרדוף אחריו כל הזמן.

בתסריט השני עשית חיפוש של שלוש שניות בתוכנת ניהול משימות, הקדשת עוד דקה עד שתים לעבור על סיכום השיחה או שאילתת המשימות שהטיל עליך לקוח מסוים ואתה נכנס למנכ"ל. בתסריט הזה גם אם לא התקדמת בטיפול בנושא, גם אם לא עשית כלום, אתה נראה אחרת לגמרי. אתה יודע לתת תשובה שמראה שאתה לגמרי בשליטה בנושא. לא שכחת ואתה שולט בפרטי המשימה עדות לכך שאתה מכיר בחשיבותה. אבל פשוט מוקדם מדי לתוצאות וכו'. תעבור בדמיון על שני התסריטים, בשניהם קבלת משימה ואולי העברת הלאה ולא הספקת לחזור אליה, מה לעשות כולנו עמוסים. גם במצב כזה אפשר לצאת אחראי אמין ובשליטה או עם המכנסיים למטה וכל ההבדל הוא רישום פשוט של משימות בתוכנת ניהול משימות.

יכולת לטפל ביותר לקוחות, פרויקטים, עובדים וכו' בו זמנית

אם לא מבזבזים זמן על ברדיפה אחרי עובדים כי תוכנת ניהול משימות מתזכרת אותך ואותם ומאפשרת לך בשני קליקים לשלוח להם מייל עם כל משימותיהם המאחרות בתוספת הערה מתאימה. אם אין עננה מטרידה של מה שכחתי ואפשר לעמוד מול כל לקוח עם תשובות מתאימות. אם לגבי החלק הארי של המשימות אפשר לעבוד בשגר ושכח, לשלוח מתוך המערכת ועד לפגישת הסטטוס הבאה עם העובד שלך או עד לקבל ההתרעות לא צריך לטפל בהן יותר, אם המידע נגיש ומאורגן כפי ששום מערך תיקיות מייל לא יהיה לעולם. אפשר לטפל ביותר לקוחות, פרויקטים ועובדים. אפשר אפילו להעביר את תשומת הלב מהטיפול טכני במשימות, אותו עושה המערכת בשבילך לניהול טוב יותר של חלקת האלוהים הקטנה שלך.